Vorlesungs- und Lehrendenverzeichnis

SoSe 2021

Education for Sustainable Development: Literary Texts, Teaching Materials, Tasks

Irene Heidt

PULS

UNESCO (2012), KMK (2016) and a growing number of researchers in TEFL have put forward the concept of ‘education for sustainable development’, arguing that future generations require “more integrative, problem-based and exploratory forms of learning” (UNESCO, 2012, p. 5) so as to tackle global issues such as climate change, ecological challenges, sustainable and responsible ways of living and saving the planet. In this seminar, we are going to engage with the question of how English language teaching can enable future (global) citizens to grasp and deal with complex and interconnected issues through English language. We will explore literary texts, teaching materials, and design tasks so as to meet this challenge.

Literatur

tba

Leistungspunkterwerb

Teaching proposal

Studiengänge und Module

LPSWSbenotet
ML Englisch 2008
  3402 
Literatur und Kultur im Englischunterricht, Vertiefungsmodul Fachdidaktik
3
2
ja
ML Englisch 2013
  262712 
Interkulturelle Kompetenz und Mehrsprachigkeit, ANG_MA_011 Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II Englisch
2
2
nein
ML Englisch 2020
  263831 
(Inter-)Kulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht (Seminar), ANG_MA_024 Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II Englisch
2
nein

Kontakt

Universität Potsdam
Philosophische Fakultät
Am Neuen Palais 10
14469 Potsdam

Logo